Budapestről érkezve Balatonföldvár az első déli parti üdülőhely, amely már a tó nyugati medencéje felé néz.
Egyike a legnagyobb forgalmú, korszerűen kialakított, városias villanegyed jellegű,
nagy kiterjedésű parkkal, sétahelyekkel tagolt balatoni fürdőhelyeknek.
Központ részleteit a múlt század végén és a századfordulón Spur István mérnök, később
balatoni kormánybiztos, a kikötő körzetét pedig Kvassy Jenő tervei szerint építették
meg.
A 2 km hosszú, szépen rendezett balatonföldvári tópart középpontjában
a két mólótól övezett, szép kialakítású, igen forgalmas hajó és vitorláskikötő áll.
A hullámveréstől védett kikötő nemcsak a személyhajó forgalomnak fontos állomása,
hanem a Balaton legnagyobb sportvitorlás kikötőinek egyike is. Középen a keleti móló
felől megközelíthető, a romantikus fekvésű
Galamb sziget.
Bajor Gizi, Kandó Kálmán, Korányi Frigyes, Móra Ferenc, Németh László a két világháború
közti időben gyakran nyaralt itt.
LÁTNIVALÓK:
Földvár: Vaskori, de kelták által is lakott telephely.
Sánca ma is látható bár több részét a villaépítésekkel megrongálták, a földvár északi
részét pedig a Balaton alámosta és leszakadt.
Sirályszobor: A kompozíció Cseh István műve.
Vasbeton gyaloghíd: A nyolcvanas évek ipartörténeti érdekessége.
Galamb-sziget: A Balatonba nyúló - valójában -félsziget, vitorlás és csónakkikötő.
Téglatemplom: Balatonföldvártól 3 km-re a Kőröshegyen található, XV. században
épült, nagyméretű, egyhajós, gótikus stílusban.
A Ferenc-rendi építészeti módnak megfelelően a torony nem a homlokzaton, hanem a szentély
mellett áll.
Nyáron hangversenyeket is rendeznek benne.
KÖZLEKEDÉS:
Balatonföldvár vasúti megállóhelye a budapest-nagykanizsai vasúti főútvonalon fekszik.
Áthalad az üdülőhelyen a 7 sz. főút, amelyből itt ágazik ki a Kőröshegyre vezető út
és ott csatlakozik a szántód-kaposvári úthoz. Autóbuszközlekedés a környező községekbe
és a déli parti üdülőhelyek felé, közvetlen járatok Kaposvárról, Barcsról, Budapestről,
Keszthelyről, Tatabányáról.