Vendéglátóhely.hu

MT Zrt. marketingterv: 10 millió külföldi vendégéjszaka jövőre

Hírszerkesztő , 2007. november 27. 11:57

A Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) jövő évi marketingtervének egyik célja, hogy a belföldi vendégéjszakák száma elérje a 10 milliót, a külföldieké pedig a 10,2 milliót - mondta Róna Iván, a nemzeti turisztikai marketing szervezet vezérigazgatója a marketingtervet bemutató sajtótájékoztatón kedden Budapesten.

[MTI] A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az idén az első kilenc hónapban 2,7 millió külföldi vendég 8,1 millió vendégéjszakát töltött el a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken. Január-szeptemberben 3,1 millió belföldi 8 millió vendégéjszakát töltött el.

Tavaly a külföldi vendégéjszakák száma 9,8 millió volt, a belföldieké 9,2 millió.

Róna Iván elmondta, hogy jövőre várhatóan 4,4 milliárd forintot tudnak marketingtevékenységre fordítani.

A társaság idei költségvetése a működési költségekkel együtt volt 4,65 milliárd forint. Az idén ősszel azonban döntöttek arról, hogy további 500 millió forint költségvetési támogatást kap a szervezet. A cél az volt, hogy az idén november és 2008 márciusa között a kereskedelmi szálláshelyek forgalmát élénkítsék, legalább 300 ezer regisztrált vendégéjszakával többre számítanak. Ha ezeket a célokat sikerül teljesíteni, akkor az MT Zrt. jövőre szintén 500 millió forint többletforráshoz juthat.

Róna Iván elmondta: céljuk egyebek mellett az ország pozitív turisztikai képének és pozíciójának erősítése, új piacok felfedezése, a Balaton újrapozícionálása, új menetrendszerinti légi járatok elindítása.

A marketingterv alapján cél az is, hogy növeljék a belföldi utazások presztízsét, fokozzák az üdülési csekkek turisztikai szolgáltatásokra való beváltását. Cél továbbá, hogy bővüljön a hét közbeni forgalom a vidéki szálláshelyeken.

A vezérigazgató elmondta, hogy a jövő évtől a nemzeti turisztikai marketingszervezet új, egységes márkakommunikációval lép fel.

A terv alapján külföldön kiemelt turisztikai termék lesz Budapest és környéke, a Balaton, az egészség- és hivatásturizmus, a Pécs 2010, Európa Kulturális Fővárosa körüli rendezvények kommunikációja. Belföldön központba kerül az egészségturizmus, valamint a vízparti üdülés a Vizek Éve elnevezésű kampány keretében.

Legfrissebb híreinkRSS

További hírek »